مرکز مطالعات سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی شریف

By John W. D. Morecroft

Published: 2015

 

محیط کسب‌وکار همواره در حال دگرگونی است و سازمان‌ها باید بتوانند شرایط و سناریوهای مختلف آینده را شبیه‌سازی و بررسی کنند. در این زمینه، مدل‌سازی که تقلیدی از فرآیندهای درهم‌تنیده در شرکت‌ها و صنایع است، نقش یک «میدان آزمایش» را ایفا می‌کند. این میدان به سازمان‌ها امکان می‌دهد ایده‌های خود را بیازمایند، پیامدهای تصمیمات را پیش‌بینی کنند، از بروز مشکلات استراتژیک جلوگیری نمایند و در نهایت، عملکرد آینده خود را ارتقا بخشند. این کتاب یک راهنمای ضروری برای مدل‌های معتبر است؛ که به شما کمک می‌کند تا مدل‌سازی را به عنوان یک فرآیند خلاقانه برای استخراج و انتقال عواملی که موفقیت و پایداری کسب‌وکار را هدایت می‌کنند، درک کنید. این کتاب که توسط یک مرجع بین‌المللی معتبر نوشته شده است، تمام مراحل ساخت مدل، از مفهومی تا تحلیلی را پوشش می‌دهد و طیف وسیعی از مثال‌های عملی عمیق را نشان می‌دهد که به وضوح پویایی‌های مهم یا گیج‌کننده را در عملیات شرکت، استراتژی، سیاست عمومی و زندگی روزمره نشان می‌دهد. این کتاب، رویکرد پویایی سیستم برای مدل‌سازی مسائل استراتژیک در کسب‌وکار و جامعه را معرفی می‌کنند و شامل مثال‌های صنعتی و کاربردهای بخش عمومی با شبیه‌سازهای تعاملی و نرم‌افزارهای مدل‌سازی بصری معاصر است. همچنین به ارائه جدیدترین تفکر، مفاهیم و تکنیک‌های پیشرفته برای مدل‌سازی سیستم‌ها پرداخته می‌شود. این کتاب چیزی فراتر از یک مقدمه است و از «شبیه‌سازهای کوچک و ریزجهان‌ها»ی تعاملی برای ایجاد یک محیط یادگیری جذاب و مؤثر استفاده می‌کند که در آن خوانندگان، صرف نظر از پیشینه‌شان، می‌توانند شهود خود را در مورد سیستم‌های پویای پیچیده توسعه دهند

رویکرد پویایی سیستم را برای مدلسازی مسائل راهبردی در حوزه کسب‌وکار و جامعه معرفی می‌کنند؛ کتاب و وب‌سایت‌های همراه آن، بسته‌ای جامع و اثرگذار از منابع آموزشی تلفیقی را فراهم می‌کنند که: شامل نمونه‌های صنعتی و کاربردی از بخش عمومی به همراه شبیه‌سازهای تعاملی و نرم‌افزارهای مدرن مدلسازی بصری هستند؛

برای دانشجویان شامل مدل‌ها، مقاله‌ها و ویدیوها و همچنین یک منبع مجزا برای مدرسان با محتوایی همچون اسلایدهای سخنرانی و سایر مواد درسی ارائه می‌دهد.و آخرین دیدگاه‌ها، مفاهیم و روش‌های پیشرفته در مدلسازی سیستم‌ها را ارائه می‌دهند.

فهرست مطالب

فصل 1: جذابیت و قدرت مدل‌سازی استراتژیک

فصل 2: مقدمه‌ای بر تفکر سیستمی بازخوردی

فصل 3: مدلسازی سیستم‌های پویا

فصل 4: دنیای دوش‌ها

فصل 5: پویایی‌های چرخه‌ای و فرآیند ساخت مدل

فصل 6: پویایی‌های رشد ناشی از انتشار

فصل 7: مدیریت رشد کسب و کار

فصل 8: پویایی‌های صنعت- قیمت نفت و تولیدکنندگان جهانی نفت

فصل 9: کاربردهای مدل‌سازی استراتژیک در بخش عمومی

فصل 10: اعتبارسنجی مدل، مدل‌های ذهنی و یادگیری

نسخه ترجمه شده این کتاب

مدلسازی استراتژیک و پویایی‌های کسب و کار

مترجم: رامین مولاناپور

ناشر: انتشارات شرکت همراه علم

سال چاپ: 1395

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *